בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר
בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה שאולי יציעו לך במהלך ההיריון כדי לבדוק אם לתינוקך יש מצב גנטי או כרומוזומלי, כגון תסמונת דאון, תסמונת אדוארדס או תסמונת פאטאו.  זה כולל הסרה ובדיקה של דגימה קטנה של תאים ממי השפיר, הנוזל המקיף את התינוק שטרם נולד ברחם (רחם).

בדיקת מי שפיר אינה מוצעת לכל הנשים ההרות. זה מוצע רק אם יש סיכוי גבוה יותר לתינוק שלך יכול להיות מצב גנטי.

זה יכול להיות בגלל:

  • בדיקת סקר לפני לידה העלתה שהתינוק שלך עשוי להיוולד עם מצב, כגון תסמונת דאון, תסמונת אדוארדס או תסמונת פטאו
    היה לך הריון קודם שהושפע ממצב גנטי
  • יש לך היסטוריה משפחתית של מצב גנטי, כגון מחלת תאי חרמש, תלסמיה, סיסטיק פיברוזיס או ניוון שרירים.

חשוב לזכור כי אינך חייב לעבור בדיקת מי שפיר אם היא מוצעת. זה תלוי בך להחליט אם אתה רוצה את זה. מיילדת או רופא ידברו איתך על מה הבדיקה כוללת ויודיעו לך מה היתרונות והסיכונים האפשריים כדי לעזור לך לקבל החלטה.

כיצד מתבצע בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין השבועות ה-15 ל-20 להריון, אך ניתן לבצע זאת מאוחר יותר במידת הצורך. זה יכול להתבצע מוקדם יותר, אבל זה עלול להגביר את הסיכון לסיבוכים של דיקור מי שפיר ובדרך כלל נמנע.

במהלך הבדיקה מוחדרת מחט ארוכה ודקה דרך דופן הבטן, מונחית על ידי תמונת אולטרסאונד. המחט מועברת לשק השפיר המקיף את העובר ומוציאים דגימה קטנה של מי שפיר לניתוח.

הבדיקה עצמה אורכת בדרך כלל כ-10 דקות, אם כי כל הייעוץ עשוי להימשך כ-30 דקות. חלק מהנשים מתארות שחוות כאב הדומה לכאבי מחזור או חשות לחץ בעת הוצאת המחט.

התוצאות שלך

התוצאות הראשונות של הבדיקה אמורות להיות זמינות תוך 3 ימי עבודה ויגידו לך אם התגלתה תסמונת דאון, תסמונת אדוארדס או תסמונת פאטאו. אם נבדקים גם מצבים נדירים יותר, עשויים לחלוף 3 שבועות או יותר עד שהתוצאות יחזרו.

אם הבדיקה שלך מראה שלתינוק שלך יש מצב גנטי או כרומוזומלי, ההשלכות ידונו איתך במלואן. אין תרופה לרוב המצבים שבדיקת מי שפיר מגלה, אז תצטרך לשקול היטב את האפשרויות שלך. תוכלי לבחור להמשיך בהריון שלך, תוך איסוף מידע על המצב כדי שתהיי מוכנה לחלוטין. או שאת יכולה לשקול לסיים את ההריון שלך (לאחר הפסקה).

מהם הסיכונים בבדיקת מי שפיר?

לפני שתחליט לעשות בדיקת מי שפיר, יידונו איתך על הסיכונים והסיבוכים האפשריים. אחד הסיכונים העיקריים הקשורים בבדיקת מי שפיר הוא הפלה, שהיא אובדן ההריון ב-23 השבועות הראשונים.

על פי ההערכות, הדבר מתרחש אצל עד 1 מכל 100 נשים שעברו דיקור מי שפיר. ישנם גם כמה סיכונים אחרים, כגון זיהום או צורך לעבור את ההליך שוב מכיוון שלא ניתן היה לבדוק במדויק את הדגימה הראשונה.

הסיכון לדיקור מי שפיר לגרום לסיבוכים גבוה יותר אם הוא מבוצע לפני השבוע ה-15 להריון, וזו הסיבה שהבדיקה נעשית רק לאחר נקודה זו.

כתוב את הכותרת כאן

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
עקבו אחרינו
קבלו הודעה כשעולה פוסט חדש באתר